הסיבות שבגללן אתה צריך להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק
הסיבות שבגללן אתה צריך להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק

הסיבות שבגללן אתה צריך להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק

כבר תקופה ארוכה שבקבוקי הפלסטיק השתלטו על העולם. אנשים רוכשים שתייה בבקבוקים אלה ואז ממשיכים להשתמש בהם למילוי מים ביומיום. למרות הנוחות הרבה שבשימוש בבקבוקי פלסטיק, הם לצערנו גובים גם עלות סביבתית ובריאותית. אי אפשר להתעלם כיום מההשפעה המזיקה של בקבוקי פלסטיק על הפלנטה שלנו ועלינו. אז איזה סיבות יש להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק ואיזה אלטרנטיבות קיימות?

זיהום הסביבה

בקבוקי פלסטיק הם אחד מהתורמים המובילים ביותר לזיהום הסביבה בימינו. מיליוני בקבוק פלסטיק מגיעים למזבלות, רחובות, הימים והאוקיינוסים שלנו מדי שנה, ולוקח מאות אם לא אלפי שנים עד שהפלסטיק הזה מתפרק במלואו. הזיהום לא רק משחית את היופי והאסתטיקה של המשאבים הטבעיים והרחובות שלנו, אלא הוא גם מהווה איום חמור ומשמעותי על חיות הבר השונות שטועות לחשוב שהפלסטיק הוא אוכל, מעכלות אותו ולצערנו נפגעות מהכימיקלים השונים.


השפעה על החיים הימיים

יש המון פסולת פלסטיק באוקיינוסים ובימים השונים, ביניהם כמובן גם בקבוקי פלסטיק שצפים ושוקעים. לעיתים קרובות יצורים ימיים שונים בולעים את הפלסטיק מה שמוביל לבעיות בריאותיות חמורות ובמקרים קשים גם למוות. לפעמים יש גם חיות שנתקעות בתוך הבקבוקים ולא מצליחות לצאת. על כן על ידי בחירה להשתמש בפחות בקבוקי פלסטיק בשגרה- אפשר לעזור בשימור המערכות האקולוגיות שבים.


זיהום של מיקרו-פלסטיק

בקבוקי פלסטיק לא נעלמים- הם למעשה מתפרקים לחתיכות זעירות שמכונות מיקרו-פלסטיק. החלקיקים המיקרוסקופיים הללו חודרים אל מקורות המים שלנו, לסביבה ואל שרשרת המזון. למיקרו-פלסטיק יכולות להיות השפעות שליליות ביותר על האדם, לדוגמה הפרעות הורמונליות, ועל כן חשוב למצוא דרכים להפחית את חדירת המיקרו-פלסטיק לאוכל שלנו. בין הדרכים הללו- להפסיק להשתמש בפלסטיק ככל הניתן.


צמצום משאבים טבעיים

ייצור בקבוקי פלסטיק גוזל משאבים משמעותיים, ביניהם דלק, מים וכדומה. המשאבים האלה נחוצים לנו לתפקוד תקין של חיי היומיום כפי שהם כיום, על כן חשוב לצמצם את השימוש הלא הכרחי בהם.


טביעת רגל פחמנית

עם משבר האקלים יש המון דיבור על צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלנו בעולם. כך אנחנו מגינים על כדור הארץ מחימום יתר. תהליך ייצור בקבוקי פלסטיק, ההובלה וההפצה שלהם אינו תורם לצמצום טביעת הרגל הפחמנית- ממש להפך. ככל שיותר ויותר אנשים יבחרו לא להשתמש בפלסטיק, כך ייצרו אותו פחות- וניתן יהיה להפחית את הפגיעה בכדור הארץ שלנו.


השפעה כלכלית

ייצור, שינוע ופירוק של בקבוקי פלסטיק כרוכים כולם בעלות כלכלית משמעותית. גופים שונים מוציאים סכומים גדולים של כסף על ניהול פסולת ומאמצי ניקיון שקשורים לזיהום פלסטיק. על ידי הפחתת הצריכה בבקבוקים אלה, אתם יכולים לתרום להפחתת הנטל הכלכלי הזה- ואת הכסף הזה אפשר יהיה לנתב לתחומים אחרים ומשמעותיים לא פחות.


נקיטת עמדה- ומסר לאחרים

כאשר אתם מחליטים להפסיק להשתמש בבקבוקי פלסטיק ולעבור לשיטות אחרות, אתם בעצם נוקטים בעמדה ירוקה ושולחים מסר ליצרנים השונים- שאתם מעוניינים בשינוי מדיניות. ככל שהביקוש של הצרכנים יעבור לאלטרנטיביות ידידותיות יותר לסביבה, כך התעשייה גם תשתנה ותאמץ את השיטות הללו שיועילו לכדור הארץ ולתושבים שלו. אפשר לבחור להשתמש בבקבוקים תרמיים לשתייה חמה וקרה, לקנות שתייה בחנויות בבקבוקי זכוכית שניתן למחזר ועוד.


לסיכום

לשימוש בבקבוקי פלסטיק יש השלכות שליליות על תחום הסביבה, התחום הכלכלי, תחום הבריאות ועוד. המעבר לבקבוקים אלטרנטיביים שלא מזהמים הם צעד לעבר עתיד נקי, בריא ואחראי יותר. להשתחרר מבקבוקי פלסטיק הוא צעד שפשוט מאוד לעשות, ולו יש השפעות חיוביות מאוד על העולם. 

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם

  • כמה מים צריך לשתות ביום לפי משקל?

    כמה מים צריך לשתות ביום לפי משקל?

    עם תחילתה של עונת הקיץ והעלייה בטמפרטורות, חשוב יותר מתמיד לשמור על רמת הידרציה נאותה. כמות המים שצריך לשתות מדי יום יכולה להשתנות בהתאם למשקל הגוף, גיל, מגדר, רמת הפעילות והסביבה בה אנו נמצאים. מחשבון הידרציה לפי גיל, גובה ומשקל יצרנו...

    לקריאה
  • הטיול הגדול מתקרב - התחדשתם בבקבוק תרמי?

    הטיול הגדול מתקרב - התחדשתם בבקבוק תרמי?

    עם ההכנות המרגשות לקראת הטיול הגדול, אנו אוספים מידע על פריטים שונים שיעמדו לצידנו בחוויה הקרבה ובאה. בקבוק תרמי הוא חפץ חשוב שילווה אותנו בכל אשר נלך, ויאפשר לנו שתיה זמינה בכל רגע. כדי לבחור בקבוק מתאים לטיול הגדול שלנו,...

    לקריאה
  • איך לבחור בקבוק תרמי לילדים לקיץ?

    איך לבחור בקבוק תרמי לילדים לקיץ?

    שתיית מים היא חשובה במהלך כל השנה, אך עונת הקיץ החמה מביאה עמה חשיבות גבוהה הרבה יותר בהקשר זה. הדרך הטובה ביותר לגרום לילדינו לשתות באופן רציף במהלך היום, היא כמובן לצייד אותם בבקבוק שתיה שילך עמם לכל מקום. ויחד עם...

    לקריאה